Metrikler
Eğitim Bilgileri
2017 - 2018
2017 - 2018Yüksek Lisans
İstanbul Arel Üniversitesi, Türkiye
2012 - 2015
2012 - 2015Doktora
İstanbul Arel Üniversitesi, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans-Tezsiz
Amerika Birleşik Devletleri
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
Integrating clinical psychology to motivation in work life: Development and validation of rational emotive self determination scale for workers
İstanbul Arel Üniversitesi
2015
2015Doktora
Akılcı Duygucu Davranışçı Kuram ve öz-belirlenim kuramı çerçevesinde yeni bir ölçek: Akılcı-Duygucu Öz-Belirlenim (ADÖB) Ölçeğinin geliştirilmesi
İstanbul Arel Üniversitesi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İstinye Üniversitesi
2021 - 2021
2021 - 2021İstinye Üniversitesi
2020 - 2020
2020 - 2020İstanbul Kent Üniversitesi, İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
2019 - 2020
2019 - 2020Maltepe Üniversitesi
2015 - 2019
2015 - 2019İstanbul Arel Üniversitesi
2014 - 2015
2014 - 2015Öğretim Görevlisi
İstanbul Arel Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam Ediyorİstinye Üniversitesi
2014 - 2017
2014 - 2017İstanbul Arel Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDernek Başkanı
Rasyonel Pozitif Psikoloji Derneği, Dernek Başkanı
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorKlinik Psikolog
Rasyonel Psikoloji Albert Ellis Enstitüsü Türkiye Yetkili Yetiştirme Psikoterapi Merkezi, Klinik Psikolog
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorEğitmen
Albert Ellis Enstitüsü - New York, Eğitmen
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Ruminasyon düzeyinin ve irrasyonel inanışların yetişkin bireylerde depresif belirtiler ve umutsuzluk üzerine etkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
Y.METİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Obsesif inançların yordayıcıları olarak otomatik düşünceler ve mükemmeliyetçilik düzeyinin incelenmesi
ARTIRAN M. (Danışman)
G.BOZDOĞAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Klinik olan ve olmayan örneklemde temel psikolojik ihtiyaçlar ile irrasyonel inanışlar ve depresyon değişkenlerinin ilşkiselliğinin incelenmesi
ARTIRAN M. (Danışman)
F.BAHAR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İrrasyonel inanışlar ile yeme tutumu ve beden algısı ilişkisinin incelenmesi
ARTIRAN M. (Danışman)
G.PARMAKSIZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yakın ilişkilerde belirsizliğe tahammülsüzlüğün irrasyonel inanışlar ve temel psikolojik ihtiyaçlarla ilişkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
M.KASAP(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ev kadınlarının stresle başa çıkma tarzlarının incelenmesi
ARTIRAN M. (Danışman)
G.ASLAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Temel psikolojik ihtiyaçların çalışanların duygusal durum ve mutlak gerçek ihtiyacı ile ilişkisinin incelenmesi
ARTIRAN M. (Danışman)
E.CANSU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Otomatik düşünceler ve irrasyonel inanışların duygu durum ve depresyon üzerindeki etkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
G.AŞAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile kişilerarası ilişki tarzları ve algılanan ebeveyn stilleri arasındaki ilişki
ARTIRAN M. (Danışman)
F.TEKİN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Temel psikolojik ihtiyaçlar irrasyonel (Akılcı olmayan) inanışlarının, duygu durum ve amaçlarla ilişkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
M.DEMİRBAŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Özel sektör çalışanlarının ontolojik iyi oluş ve umutsuzluk üzerindeki olumsuz otomatik düşüncelerinin etkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
A.ŞEKER(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İş yaşamında temel psikolojik ihtiyaçların duygulanım, anksiyete ve depresyon ile ilişkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
E.TİMUROĞLU(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Özel eğitimde çalışan öğretmenlerin otomatik düşüncelerinin tükenmişlik düzeyi ve iş doyumu ile ilişkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
A.CEREN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Temel psikolojik ihtiyaç irrasyonel inanışlarının çocuklarda depresyon ve anne baba desteği ile ilişkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
F.TÜRKMEN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Evli bireylerin irrasyonel inanışları ile pozitif algıları arasındaki ilişki
ARTIRAN M. (Danışman)
N.DİNÇ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Orta yaş grubundaki bireylerin otomatik düşünce düzeylerinin depresyon, anksiyete ve pozitif-negatif duygular üzerindeki etkisi
ARTIRAN M. (Danışman)
G.YAYAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ergenlerde temel psikolojik ihtiyaçlar irrasyonel inanışları ile mükemmeliyetçilik ve sınav kaygısı arasındaki ilişki
ARTIRAN M. (Danışman)
E.DEMİRCİ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Havayolu işletmelerinde çalışanların örgütsel adalet ve örgütsel bağlılıklarının iş tatminleri üzerindeki rolü
ARTIRAN M. (Danışman)
Z.AYPAR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Bilinçli farkındalığın, mutlak gerçek ihtiyacı ile ruh sağlığı arasındaki ilişkide aracı değişken rolü
ARTIRAN M. (Danışman)
M.CANSU(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Otomatik düşüncelerin ve irrasyonel inanışların obsesif kompulsif belirtiler ve depresyon arasındaki aracı değişken rolü
ARTIRAN M. (Danışman)
K.ERİŞ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İrrasyonel inanışların anksiyete ve depresyon üzerindeki ilişkisi ve birbirleri ile olan etkileşimleri
ARTIRAN M. (Danışman)
B.KARAKOÇ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İrrasyonel inanışların ontolojik iyi olma değişkenleri ile değlerlendirilmesi
ARTIRAN M. (Danışman)
R.DİLARA(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (5)
Scopus (1)
TRDizin (5)
2020
20201. Otomatik Düşüncelerin Yordayıcılığı: Umut ve Umutsuzluk Farkı
ARTIRAN M., Şeker A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.19, sa.73, ss.36-47, 2020 (TRDizin)
2019
20192. Motivasyon Unsurlarının Ergenlerde Öznel İyi Oluşa Etkileri
ERYILMAZ A., ARTIRAN M., Kahraman A.
GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.7, sa.19, ss.105-113, 2019 (TRDizin)
2019
20193. Genel Tutumlar Ve İnanışlar Ölçeği Kısa Formu’nun Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Çalışması
ARTIRAN M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.3, ss.842-858, 2019 (TRDizin)
2019
20194. Ergenlerde Olumlu ve Olumsuz Duygulanımın Yordanmasında Temel Psikolojik İhtiyaçlar İrrasyonel İnanışlarının Rolü
ARTIRAN M.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.Eğitim Psikoloji, ss.79-85, 2019 (TRDizin)
2019
20195. Özel Eğitim Öğretmenlerinde Negatif Düşüncelerin TükenmişlikDüzeyi ve İş Doyumu ile İlişkisi
ARTIRAN M., Er C., ARTIRAN H. M.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.18, sa.4, ss.2027-2040, 2019 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Case Formulation in Culturally Adoptable Motivational Cognitive Affective/Determination Therapy
ARTIRAN M.
EABCT 2023 CONGRESS ~ CBT in a Changing World: Migration and Cultural Diversty, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. A New Approach to Psychotherapy: Qualitative Case Analysis of Culturally Adoptable Motivational Cognitive Affective Determination Therapy
ARTIRAN M., ŞİMŞEK Ö. F.
EABCT 2023 CONGRESS ~ CBT in a Changing World: Migration and Cultural Diversty, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2020
20203. Bilişsel-Duygusal-Davranışsal Psikolojik Enerji Kavramı ve Ölçülmesi
ARTIRAN M.
9. Eurosian Conference on Language Social Sciences, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
20194. Unconditional Acceptance and Sufism
ARTIRAN M.
The 4th International Congress of Rational Emotive Behavior Therapy, Cluj, Romanya, 13 - 15 Eylül 2019, ss.9-11, (Özet Bildiri)
2018
20185. Aşırı Talepkarlık İrrasyonel İnanışı’nın Hiçlik ve Umut Değişkenleri Üzerindeki Rolü
ARTIRAN M.
IMASES II. Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.257, (Özet Bildiri)
2018
20186. SIG on Worry, Rumination and Repetitive Thinking: applying rational emotive behavior therapy (REBT), metacognitive therapy (MCT) and Life themes and plans Implicated in Biases: Elicitation and Treatment (LIBET)
ARTIRAN M., Ruggiero G., Ammendola E., Caselli G., Sassaroli S., Sarracino D.
48th Annual Congress of the European Association for Behavioural and Cognitive Therapies, Sofya, Bulgaristan, 5 - 08 Eylül 2018, ss.70, (Özet Bildiri)
2018
20187. Evaluation of Irrational Beliefs of Three Psychological Needs And Adjustment Problems in Adolescents
ARTIRAN M.
Globets 2018 Conference An International Conference on Education, Technology and Science, Belgrade, Sırbistan, 6 - 09 Mayıs 2018, ss.23, (Özet Bildiri)
2017
20178. A New Scale Based on Rational Emotive Behavior Therapy and Self Determination Theory: Development of Rational Emotive Self Determination Scale
ARTIRAN M.
9th International Congress of Cognitive Psychotherapy, Cluj, Romanya, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, ss.52, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Rasyonel Duygucu Davranışçı Terapi Klinik Bir Uygulama: Sınırda Kişilik Bozukluğu
ARTIRAN M.
Yetişkin Psikoterapileri - Temel Yaklaşımlar ve Teknikler, Neslihan Zabcı ve Elif Erol, Editör, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, ss.349-371, 2021
2020
20202. Bilişsel Davranışçı Terapiler’de Motivasyon Temel Psikolojik İhtiyaçlar ve Kültürümüze Uyumlu Motivasyonel Bilişsel Duygucu Terapi’ye Giriş (Tezden Yayın)
ARTIRAN M., ŞİMŞEK Ö. F.
Der Yayınları, İstanbul, 2020
2020
20203. Bölüm 24 - Çocuklar (ve Ergenler) için Yale - Brown Obsesif - Kompülsif Ölçeği (ÇYB-OKÖ)
ARTIRAN M., Çavuş C.
Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değerlendirme Araçları ve Yöntemleri Uygulamacını El Kitabı, Murat Artıran, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.213-222, 2020
2020
20204. Bölüm 23 - Çocuklar (ve Ergenler) için Depresyon Ölçeği
Çavuş C., ARTIRAN M.
Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değerlendirme Araçları ve Yöntemleri Uygulamacını El Kitabı, Murat Artıran, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.205-212, 2020
2020
20205. Bölüm 32 - Çocuklarda Gözlem Teknikleri ile Ölçme ve Değerlendirme
ARTIRAN M.
Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değerlendirme Araçları ve Yöntemleri Uygulamacını El Kitabı, Murat Artıran, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.291-300, 2020
2020
20206. Bölüm 21 - Çocuklar (ve Ergenler) için Sosyal Anksiyete Ölçeği -Yenilenmiş Versiyonu
ARTIRAN M.
Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değerlendirme Araçları ve Yöntemleri Uygulamacını El Kitabı, Murat Artıran, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.181-187, 2020
2020
20207. Bölüm 34 - Psikolojik Test ve Anket Uygulamalarında Etik ve Profesyonel Prensipler
ARTIRAN M., Çavuş C.
Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değerlendirme Araçları ve Yöntemleri Uygulamacını El Kitabı, Murat Artıran, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.313-320, 2020
2020
20208. Bölüm 1 - Çocuk ve Ergenlerde Klinik Görüşme Yöntemleri ve Teknikleri ile Değerlendirme
ARTIRAN M.
Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değerlendirme Araçları ve Yöntemleri Uygulamacını El Kitabı, Murat Artıran, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.1-16, 2020
2020
20209. Bölüm 22- Motivasyonda Bilişsel Şemaları Ölçmek: Ergenler için Akılcı(Rasyonel) Duygucu Öz Belirlenim Ölçeği (ADÖB-E)
ARTIRAN M.
Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değerlendirme Araçları ve Yöntemleri Uygulamacını El Kitabı, Murat Artıran, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.189-204, 2020
2019
201910. A Cross-Cultural Redefinition of Rational Emotive and Cognitive Behavior Therapy From the West to the Middle East
ARTIRAN M.
Routledge, New York, 2019
2017
201711. Chapter 10: Rebounding from Injury and Increasing Performance Using Rational Emotive Behavior Therapy (REBT)
ARTIRAN M.
Rational Emotive Behavior Therapy in Sport and Exercise (Routledge Psychology of Sport, Exercise and Physical Activity), Martin Turner, Richard Bennett, Editör, Routledge, New York, ss.134-151, 2017
Desteklenen Projeler
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler