Biyografi
Prof.Dr. Hayal Köksal 1956 yılında Balıkesir’de doğdu. 1976 yılında
İzmir Eğitim Enstitüsü İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra
on yıl orta dereceli okullarda İngilizce öğretmeni olarak çalıştı. 1985 yılında
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi’nde lisans tamamlayan Köksal
kitapta vurguladığı “yaşam boyu” öğrencilik anlayışına sahip bir eğitimci
olarak 1992 yılında “İngilizce Dil Eğitimi (ELT)” dalında yüksek lisans,
“Eğitim Bilimleri” alanında da doktora derecelerini aldı. 2019 yılında “Yüksek
Öğretim Çalışmaları” alanında doçentliğe yükseltildi. 2025 yılında İstanbul
Kent Üniversitesi’nde Eğitim Bilimleri alanında Profesörlüğe atandı.
İstanbul, Gaziantep, Marmara Üniversitelerinde tam zamanlı olarak
çalıştıktan sonra emekli olan Dr. Köksal, yarı zamanlı hoca olarak 1997-2017
yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde “Kalite,
Yenilikçilik ve Barış” odaklı pedagojik formasyon dersleri verdi. Farklı
dönemlerde; Yeditepe, Bahçeşehir, Yıldız Teknik Üniversitelerinde de seçimlik
dersler veren Doç.Dr. Köksal; 2011 yılında İngiltere’deki Kingston
Üniversitesinde yürüttüğü “İmece Halkaları Proje ve Eğitimleri” ile de
uluslararası arenada kabul ve takdir gören bir öğretim üyesi oldu. 2018-2019
yıllarında Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Fakültesine bağlı Eğitim Bilimleri
Enstitüsünde Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisans dersleri veren Köksal 2019-2020
yıllarında Kıbrıs İlim Üniversitesi, Eğitim Yönetimi ve Teftiş Yüksek Lisans
programında da tam zamanlı uçan hoca olarak ders verdi ancak pandemiyle
birlikte sanal hocalığa kaymak zorunda kalınca ders vermekten vazgeçti. 2024-2025
akademik yılı Güz döneminde İstanbul Medipol üniversitesi, Eğitim fakültesinde
PDR Bölümünde “Eğitimde Proje Hazırlama” dersi veren Köksal, sivil toplum
çalışmalarını sürdürdü. 24 Mart 2025 tarihinde İstanbul Kent Üniversitesinde “Eğitim
Bilimleri” alanından profesör olarak atandı.
1992 yılından bu yana Eğitimde Toplam Kalite
çalışmaları içinde olan Hayal Köksal:
• 2003 yılından bu yana; Hindistan’ın Lucknow kentindeki CMS’de 35 ülkenin
kalite uzmanlarınca kurulmuş olan “Toplam Kalite ve Eğitimde Mükemmellik Dünya
Konseyi’nin (WCTQEE)” Türkiye Genel Direktörlüğünü yapıyor. Bu Konseyin
desteklediği “Uluslararası Bilişimci Martılar” projesinin tasarımcısı ve 22
yıldır genel koordinatörü.
• 1999-2013 yılları arasında Amerikalı kalite uzmanı Prof. John Jay
Bonstingl’ın kurucusu olduğu “Kalite Okulları” Merkezinin Türkiye ve Avrasya
temsilciliğini yaparak kalite çalışmalarını Türk okullarına uyarladı.
• 2004-2009 yılları arasında Microsoft Türkiye’nin danışmanlığını yaparak
“Innovative Teachers” programını Türkiye için yerelleştirdi, MEB-Eğitek
işbirliğiyle “Yenilikçi öğretmen ve koçlar” yetiştirdi. Aynı programı Boğaziçi
Üniversitesi bünyesinde seçmeli ders olarak açtı.
• 2005 yılından bu yana 180 ülkenin ve yaklaşık 40 bin kişinin içinde
olduğu “Human Dignity and Humiliation Studies” (www.humiliationstudies.org) ve
World Dignity University’nin Küresel Danışmanlar Kurulu üyesi. Bir kitabı
Türkçe olarak Dignity Press tarafından basıldı (Çekirdekten Yetiştirme) (www.dignitypress.org).
· 2005-2012 yılları arasında Sürekli gelişim
Derneği (SÜGEDER), 2015 yılından itibaren de “Yenilikçi İmece Derneği
(YİMEDER)”ni kurucusu olarak STK liderliği yapıyor. 3 dönemdir YİMEDER yönetim
kurulu başkanlığını yürütmektedir.
• 2022 yılından bu yana Sarıyer Kent Konseyi Yürütme Kurulu üyesi ve Eğitim
çalışma Grubu kolaylaştırıcılığı yaptı. Aynı zamanda İstanbul Büyükşehir Genel
Kurul üyesi olan Köksal bu kurumda diğer STK liderlerini ve de özellikle
üniversite gençliğini toplumsal projelere destek amacıyla proje ve programlar
yapıyor.
21 kitabı, 4
kitap bölümü ve çok sayıda makalesi olan Köksal kâr amaçsız bir sivil
toplum kuruluşu olan Yenilikçi İmece Derneği’nin (YİMEDER) kurucu başkanlığını yürütmekte olup çeşitli
Sivil Toplum Kuruluşlarında da topluma destek amaçlı çalışmalar yapmaktadır.
İNGED (İngilizce Eğitimi Derneği) üyesi ve Dil Eğitiminde Kalite Özel İlgi
Grubunun Direktörü, Köy Enstitülerini Araştırma ve Eğitimi Geliştirme
Derneği’nin kurucu üyesi ve stratejik planlamacısı (KAVEG), Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği (YKKED) İstanbul
Şubesinin kurucu üyesi ve bir dönem Başkan Yardımcısı, Yüksek Öğretim
Çalışmaları Derneği (YÖÇAD), Beşiktaş ÇYDD ve Beşiktaş Atatürkçü Düşünce
Derneği (ADD) üyesidir.
Türk turizmini tanıtıcı okul projelerine verdiği destek nedeniyle; 2002
yılında Turizm Bakanlığı tarafından “Turizme Hizmet Madalyası” ile
onurlandırılan Köksal; “İmece Halkaları” Projesi ile Dünya Bankası “2005 Türkiye
Yenilikçi Kalkınma Fikirleri Ödülü” almıştır. Dr. Hayal Köksal’a; WCTQEE
tarafından 2005 yılında “Eğitimde Kalite Lideri Ödülü”, 2008 yılında “Nelum
Silva Mükemmellik Ödülü” ve “Helen Keller Mükemmellik Ödülü”
verilmiştir. 2009 yılında Türkiye Bilişim Derneği tarafından düzenlenen
Bilişimin Yıldızları Yarışması’nda “E-Eğitim” alanında
www.bilisimcimartilar.com web sayfası tasarımı ile 3. Olmuş, 2019
yılında YİMEDER çalışmaları ile WCTQEE tarafından “Kurumsal Mükemmellik
Ödülü”, 2022 yılında İtalya’daki “Books for Peace” tarafından “Dünya
Barış Elçisi” ve 2023 yılında da Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan “Uluslararası
İnsan Hakları Federasyonu”ndan da “İnsan ve Cinsiyet Hakları Küresel Elçisi”
ödüllerini almıştır. 7 Aralık 2024 tarihinde Hindistan’da “Toplum
Liderliğinde Seçkin Eğitimci” Ödülünü alan Köksal; evli, bir kız çocuğu
annesi olup bir de Deniz adında erkek torunu vardır.
Eğitim Bilgileri
1992 - 1997
1992 - 1997Doktora
Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
1990 - 1992
1990 - 1992Yüksek Lisans
Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
1984 - 1985
1984 - 1985Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
1974 - 1976
1974 - 1976Ön Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1997
1997Doktora
A proposed program for the in service training needs of the emplyees working at Marmara University
Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
1992
1992Yüksek Lisans
An Analysis of in class behaviour of good language learners at Gaziantep University
Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi
Eğitim
Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme
Toplam Kalite Yönetimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
İstanbul Kent Üniversitesi, Rektörlük, Ortak Dersler
2024 - 2025
2024 - 2025Doç. Dr.
İstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2019 - 2020
2019 - 2020Doç. Dr.
British University Of Nicosia, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Yönetimi ve Teftiş Yüksek Lisans Programı
2019 - 2019
2019 - 2019Okutman
Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı
1997 - 2017
1997 - 2017Okutman
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Ücr.Öğretim Görevlisi
Kingston University, Business & Law School, Business Administration
2006 - 2008
2006 - 2008Okutman
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
1999 - 2002
1999 - 2002Dr. Öğr. Üyesi
İstanbul Kültür Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Hazırlık Birimi
1997 - 1999
1997 - 1999İdari Personel
Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi Ve Spor Eğitimi Bölümü
1994 - 1997
1994 - 1997Uzman Eğitmen
Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi Ve Spor Eğitimi Bölümü
1992 - 1994
1992 - 1994Okutman
Gaziantep Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1988 - 1992
1988 - 1992Öğretim Görevlisi
Gaziantep Üniversitesi, Mühendislik , Hazırlık Okulu
1985 - 1988
1985 - 1988Okutman
İstanbul Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
Yönetimsel Görevler
2000 - 2002
2000 - 2002Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Kültür Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Hukuk Fakültesi
1994 - 1999
1994 - 1999Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi Ve Spor Eğitimi Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2002
2002Workaholism among a sample of Turkish managers and professionals: An exploratory study
Burke R. J., Koksal H.
Psychological Reports
, cilt.91, sa.1, ss.60-68, 2002 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Yükseköğretimde Kalite Arayışları ve Bir Yöntem Önerisi
KÖKSAL H.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online)
, cilt.3, sa.2, ss.58-63, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Responsibility of Civil Society Organizations (CSOs) for Supporting Education
KÖKSAL H.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online)
, cilt.3, sa.1, ss.40-43, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Training Critical Thinking Professionals through İmece Circles and Concept Maps
KÖKSAL H.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) , cilt.2, sa.3, ss.174-182, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Role of Universities for Workplace Innovation: A Turkish Case
KÖKSAL H.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) , cilt.5, sa.1, ss.83-94, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Outcomes of a ’nonviolence course’ at an Educational faculty in Turkey
KÖKSAL H.
International Journal of Education and Management Studies , cilt.2, sa.1, ss.69-72, 2019 (Hakemli Dergi)
2011
2011Quality Journey of Turkey from the Perspective of Language Teachers
KÖKSAL H.
Journal of NELTA , cilt.16, ss.52-58, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
2009SQCs in Turkey as “Imece Circles”
KÖKSAL H.
AI AND SOCIETY
, cilt.24, sa.1, ss.377-386, 2009 (Scopus)
2001
2001Eğitimcilerin Değişime olan Dirençlerinin Azaltılması Yolunda Kalite Araçlarının Kullanılması ve Bir Örnek Çalışma
KÖKSAL H.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.2, ss.210-214, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
2000The Role of Teachers at the ’Movement of TQM in Turkey’
KÖKSAL H.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, sa.6, ss.280-287, 2000 (Hakemli Dergi)
1999
1999Öğretmen Eğitimi ve Bilişim Teknolojisi
KÖKSAL H.
EGITIM VE BILIM , cilt.23, sa.113, ss.50-53, 1999 (Hakemli Dergi)
1998
1998Sekiz Yıllık Bütünleştirilmiş Zorunlu Eğitimin Uygulanmakta Olduğu İlk Yıl İçinde Ortaya Çıkan sorunlar ve Çözüm Önerileri
KÖKSAL H.
YAŞADIKÇA EĞITIM , sa.59, ss.10-14, 1998 (Hakemli Dergi)
1998
1998Kalite ile Mükemmel Bir Yaşama Doğru
KÖKSAL H.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.10, ss.211-216, 1998 (Hakemli Dergi)
1998
1998Geçmişten Günümüze, Sanayiden Eğitime Toplam kalite ve Kalite Okulları
KÖKSAL H.
EGITIM VE BILIM , cilt.22, sa.108, ss.41-44, 1998 (Hakemli Dergi)
1997
1997The Role of Teachers Being a Good Model in the Society for the Next Generations
KÖKSAL H.
ÖNERİ , cilt.6, sa.3, ss.167-169, 1997 (Hakemli Dergi)
1996
1996The Comparison of the Teacher training Programs in Four Different Countries: Iran-Spain-Sweden-Undited Kingdom
KÖKSAL H.
ÖNERİ , cilt.4, sa.3, ss.115-119, 1996 (Hakemli Dergi)
1995
1995Eğitim Planlaması ve Önemi
KÖKSAL H.
M.Ü.Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.179-183, 1995 (Hakemli Dergi)
1995
1995The Educational problems of the East and the South-East Parts of Türkiye
KÖKSAL H.
ÖNERİ , cilt.2, sa.1, ss.115-117, 1995 (Hakemli Dergi)
1993
1993A Learner-Centered Approach to ESP Curriculum Design
KÖKSAL H.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.59-70, 1993 (Hakemli Dergi)
1992
1992An Analysis of In-Class Behavior of Good Language Learners
Gülmez Y., KÖKSAL H.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.10-17, 1992 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Unlocking Potential through Innovative Approaches
KÖKSAL H.
25. International Convention on Students' Quality Circles, Lucknow, Kanada, 3 - 07 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Yükseköğretimde Hala En Önemli İhtiyaç: Mesleki Danışmanlık!
KÖKSAL H.
7. Uluslararası Yükseköğretim çalışmaları Konferansı, Ankara, Türkiye, 17 Ekim 2024, ss.25-35, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Öğretim Elemanı Yetiştirilmesinde Bir İnovasyon Programı Önerisi
KÖKSAL H.
7. Uluslararası Yükseköğretim çalışmaları Konferansı, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, ss.36-48, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Preoject-Based JoyfulEducation Supported by Technology
KÖKSAL H.
Global Education summit ALERT Knowledge Series, İstanbul, Türkiye, 28 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
2023For A Fruitful Education: Joyful & Project-Based Classroom Management
KÖKSAL H.
21. İNGED International ELT Conference, Kayseri, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Bilişim Teknolojilerinde Evrensel Tasarım
KÖKSAL H.
BİLTEVT'23 Uluslararası Engelsiz Bilişim 2023 Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2023, ss.66-67, (Özet Bildiri)
2022
2022Empatiyle Başlayıp Yetkilendirmeyle Süren Bir Engelsiz Bilişim Projesi
KÖKSAL H.
BİLTEVT'22, Uluslararası Engelsiz Bilişim 2022 Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2022, ss.48-49, (Özet Bildiri)
2022
2022Proje Bazlı Dijital Etkileşimle Eğitimi Sınıftan Topluma Taşımak
KÖKSAL H.
2. Uluslararası Multidisipliner Dijital Yaşam Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Building Bridges for Career Development
KÖKSAL H.
AVENIROMAN Online Conference, UMMAN, 30 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Combining Leadership Skills with Innovativeness at Universities.
KÖKSAL H.
5. International Higher Education Studies Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021International ICT Seagulls Project and Introducing the Participating Bodies of 2021
KÖKSAL H.
ISSWOV 2021 Virtual Conference, 28 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2020
2020An Innovative Course Design for the "New Normal" Teacher Education
KÖKSAL H.
Virtual 2nd International Conference on the Future Education (IConFEd), Malezya, 17 - 18 Kasım 2020, ss.489-495, (Tam Metin Bildiri)
2020
2020Sharing a TQM-Based Methodology for Distance Education of Universities
KÖKSAL H.
International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections (ICIER): Reflection on 21st Century Skills, Smart Learning Environments and Digitalization in Education, Girne, Kıbrıs (Kktc), 19 - 20 Haziran 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Impact of Exponential Rise in Use of Technologies in 21st Century Pedagogy
KÖKSAL H.
22. International Convention on Students' Quality Circles, Lucknow, Kanada, 26 - 30 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Köy Enstitülerinde Motivasyon neden Yüksekti?
KÖKSAL H., Tosyalı A., Şen F., Balkan İ.
IV. Uluslararası Rating Academy Kongresi: Köy Enstitüleri ve Eğitimde Yeni Arayışlar, Çanakkale, Türkiye, 02 Mayıs 2019, ss.103-112, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Öğrenci Kalite Halkaları ve Köy Enstitüleri: Eğitim için Alternatif Kurumsal Yapılar
KÖKSAL H., Ennals R.
IV. Uluslararası Rating Academy Kongresi: Köy Enstitüleri ve Eğitimde Yeni Arayışlar, Çanakkale, Türkiye, 02 Mayıs 2019, ss.337-348, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Köy Enstitüleri Felsefesi ve Uygulamalarını Günümüze Taşımak
KÖKSAL H.
IV. Uluslararası Rating Academy Kongresi: Köy Enstitüleri ve Eğitimde Yeni Arayışlar, Çanakkale, Türkiye, 02 Mayıs 2019, ss.203-208, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Innovative Collaboration of FLED Students to Rise and Shine Together
KÖKSAL H., Karaduman E.
The 17. International İNGED ELT Conference, Ankara, Türkiye, 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2011
2011Non-Violence in Education: Sharing the Outcomes of a Course at Boğaziçi University
KÖKSAL H.
14ç International Convention on Students' Quality Circles, Lucknow, Kanada, 30 Kasım - 03 Aralık 2011, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005Training Innovative & Creative Teachers in the Era of Technology through İmece Circles
KÖKSAL H.
KSEE 2005, Girne, Kıbrıs (Kktc), 24 - 26 Mart 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
2020EVDE VE HASTANEDE EĞITIM GÖREN ÇOCUKLARIN ÖĞRENME SÜRECINDE KULLANILABILECEK ÖĞRETIM STRATEJI VE YÖNTEMLER
SADİ YILMAZ S., COŞTU S., BARUT Y., DEMİR Ö., KÖKSAL H., AKIN H., et al.
EVDE VE HASTANEDE EĞİTİM, Mustafa Şahin Bülbül, Sertan Talas, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.93-122, 2020
2009
200911. International Convention Book on Students' İmece Circles
KÖKSAL H.
CB Printhouse, İstanbul, 2009
2003
2003Ben kaliteyi Özünde Taşıyan Bir Öğrenciyim
KÖKSAL H.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2003
1998
1998Kalite Okullarına Geçişte Toplam Kalite Yönetimi
KÖKSAL H.
Dünya Globus Yayınevi, İstanbul, 1998
Ödüller
Aralık 2024
Aralık 2024
Outstanding Educator for Community Leadership
City Montessori School, Lucknow, Hindistan
Ocak 2023
Ocak 2023
Gender and Human Rights Global Ambassador
The Federation Of International Gender And Human Rights (Fıghr)
Ocak 2022
Ocak 2022
Turkey Ambassador for Peace and Culture
Books For Peace
Ocak 2019
Ocak 2019
Institutional Excellence Award
World Council For Total Quality Excellence İn Education (Wctqee)
Ocak 2015
Ocak 2015
PC Bihari Excellence in Education Award
World Council For Total Quality Excellence İn Education (Wctqee)
Ocak 2009
Ocak 2009
Konvansiyon Kitabının basım finansmanı
Unesco Türkiye
Ocak 2005
Ocak 2005
Dünya Bankası 2005 Türkiye Yaratıcı Fikirler Yarışması Ödülü
World Bank
Ocak 2005
Ocak 2005
Dünya Kalite Lideri Ödülü
World Council For Total Quality And Excellence İn Education
Ocak 2003
Ocak 2003
Turizme Hizmet Madalyası
Kültür Ve Turizm Bakanlığı
Ocak 2001
Ocak 2001
Öğrenci anketleri sonucuna göre En Başarılı Fakülte Öğretim Görevlisi
Boğaziçi Üniversitesi
Ocak 2001
Ocak 2001