Girişimcilerin kitle fonlaması yoluyla halktan para toplayabilmeleri hukukenimkân dahilindedir. Paya dayalı kitle fonlaması piyasasının gelişimi için ise toplanan fonların kullanım amacı ve yerlerinin denetlenmesi konusunda yatırımcılarayeterli güvenceler sağlanması elzemdir. 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ileyatırımcılar ve girişimciler arasındaki ilişki genel hükümlere tabi tutulmuştur. YineIII- 35/A.1 sayılı Paya Dayalı Kitle Fonlaması Tebliği ile toplanan fonların kullanımdenetiminin girişim şirketi tarafından açıklanacak sınırlı sayıdaki bilgi ve bağımsızdenetim raporları suretiyle sağlanacağı öngörülmüştür. Dolayısıyla, yatırımcılarafonun ilan edilen amacına uygun şekilde kullanılacağı konusunda yeterli ek güvenceler getirilmiş değildir. Bu çalışmada öncelikle fonun kullanımının denetiminedair yürürlükteki kurallar değerlendirilmektedir. Akabinde Tebliğ’e, girişim şirketitarafından toplanan fonların bir ödeme kuruluşu nezdindeki hesaplar üzerindenyatırımcılar tarafından an be an takibine olanak sağlanması ve uygunsuz kullanımhalinde ihtiyati tedbir kararıyla fon kullanımının durdurulmasına yönelik bir hüküm getirilmesi önerilmektedir. Bu kapsamda, yürürlükteki mevzuat ile önerilenyöntemin uyumu konusunda da değerlendirmelerde bulunulmaktadır.
Fundraisers are legally allowed to collect money from the public through crowdfunding. In order to ensure the development of the equity crowdfunding market, it is necessary to empower investors with legal tools regarding the control of the usage of crowdfunding proceeds. 6362 numbered Law provides that the relationship between the investors and startup companies is subject to general provisions of law. On the other hand, III- 35/A.1 numbered Communique is designed to provide the investors a protection through disclosure and independent audits. Accordingly, the current statutory regime is insufficient to provide an extra layer of protection for the investors regarding the proper use of campaign proceeds. This study analyzes the rules controlling the usage of crowdfunding proceeds by startup companies. It suggests that the Communique should be amended and the amendment should provide that the proceeds shall be deposited to a payment institution account which the investors would have access to screen transactions and be able to request a preliminary injunction in case of any unproper usage of the funds by startup companies. In this context, the conformity of current statutory law and this study’s amendment proposal is evaluated.